Saturday, September 27, 2008

salam aidilfitri

sudah sampai rumah. first post aku dari rumah..haha..


aku balik raya ikut program balik kampung ump...ni pun sebab member aku nak sgt balik naik bas ump tu..program yg hantar student ke beberapa destinasi yg ditawarkan..johor bahru,alor setar,kuala terengganu,ipoh dan pasir mas..ni antara destinasi yg dioffer la klo xsilap aku..


perjalanan pulang dari kuantan ke johor bahru tahun ni sgt mencabar bagi aku..mana tak nya, sepanjang perjalanan aku rasa loya maw muntah..kalau termuntah dalam bas buat malu je..dah la satu bas tu semua budak ump..


start naik bas je kepala aku da pusing mcm baru lepas naik roller coaster..tekak dah loya..punyalah lama nak tunggu bas bergerak...hal itu lah,hal ini lah..student xcukup lagi lah..


badan dah mula xsedap.


bila pikir 6-7 jam lagi aku kena duduk dalam bas ni,,rasa menyesal tetiba datang..tula,,sapa suruh aku apply study jauh2..dulu mama suruh apply dalam johor,tapi degil..maw rasa duduk negeri oranglah,maw rasa hidup berdikari lah, maw ape lagi tah....dan semua senarai universiti yg aku mohon,,luar negeri johor...padan muka aku..


berhenti buka puasa kat mersing..tak lalu makan..


sambung perjalanan,,aku sambung tidur..pening xhilang lagi...


dekat pukul 11 malam bas sampai larkin..huh,8 jam!! lame gile! kalau naik bas ekspress biasa 6-7 jam je..driver bas ump tu pon xberapa expert psl jalan..kat kota tinggi je berapa kali bas tu berpusing2..sabar jela..sampai jb,jam plak..adooii!~~


akhirnya,,aku sampai gak kampung aku yg xberapa nak kampung ni..hahahaha!


dikesempatan ni,, aku nak mintak maap la kat semua..sorry,,kad raya aku xmampu nak bagi..hihi.. raya jemputlah datang rumah..sgt dialu-alu kan..


untuk semua kawan-kawan aku dari SK Taman Daya, Sultan Ibrahim Girl School, SM Teknik JB , Kolej Matrikulasi Johor, UMP dan semua member aku yg bersepah diluar sana,, selamat hari raya..maaf zahir batin


special ucapan utk member2 blog aku sebab dorng akan baca blog aku ni,,selamat hari raya ek...
balik nanti jgn lupa hantar kuih raya kat bilik aku..haha...


***adik bradik aku ni,, tgh excited tunggu turn nak on9..maklumlah,,parents aku kasik dorng on9 kalau aku balik je.. tu pasalla mereka sentiasa ternanti-nanti kepulangan aku..haha!


GTG...SALAM AIDILFITRI...

0 comment(s):