Thursday, November 27, 2008

whoaah!!
lama sudah x update blog..im kind of lost bila ada kat bumi bertuah jb ni.he.he.
walaupun macam2 benda jadi, masih xboleh explain dgn kata-kata. [sweet]


btw, there is lots of things yg aku nak cerita. tapi xde kosentrasi bila nak menaip. ada aje yg mengacau. so, petang ni barulah macam ada space nak layan perasaan.


last weekends, mak uda dan anak-anaknya bersama tok,nenek ( act, aku pnggil nenek aku atok gak) and mak uteh aku dtg jb. fyi,, mereka dah lama xdtg rumah aku. sebab atok xberapa sihat.
selalunya kami 1 family je yg akan balik kampung.


and its soo meriah! lagi meriah dengan cousin aku yg kecik tu.. ibby..( stand for baby)
omigod,,ibby semakin comel & manja.
and paling aku jeles, budak kecik umur 2 or 3 tahun tu ( xsure umur dia) berambut blonde + perm! aaahh!! [ mama~~ pleaaase,,nak bt mcm tu jugak..]


aku duduk melayan dia.

ibby : kakak,,ni apa? ( sambil tunjuk dekat hair clip aku)
aku : sepit rambut.
ibby : cantiiikk~~ ( dia dah pgg dah hair clip tu, sambil belai2 rmbut aku. )
aku : ibby nak? kite pakaikan kat ibby nak? ( aku dah bukak dah, nak letak kat rambut dia plk)
ibby : xnaklah. (senyum kambing kat aku, tapi mata dia ttp kat hair clip aku..hehe)
aku : emm..ok.
ibby : kakak,mehla kite simpankan tu nak? kite simpankan. (hahaha! sah..mmg dia nak )
aku : hmm..amekla.. (pandai btol ko guna pendekatan psikologi eh budak)


ape lagi aku nak bebel ni? byk taw...tp xtaw la..mana pergi ayat-ayat aku ni...dia pun cuti jgk agaknya..


***well,,baru aku perasan, yg family aku lbh membahasakan diri dengan "kite". especially family sebelah ayah. termasuk yg tua2 pun, dorang bahasakan diri mereka "kite".

0 comment(s):