Saturday, August 2, 2008

perjalanan tak direstui

huaaaahhh!! selamat pagi! eeh,,dalame taw bgn and aku dah mandi ok. tgh tunggu air nak masak.maw bikin air milo panas cecah beskot utk sarapan ariney.huh,,mcm special sgt je breakfast aku tu. ni lah yang orng kate breakfast jimat bajet.haha!aku rase ade hekmahnye jugak jimat2 bajet ney, sbb aku rase aku memerlukan diet yang lebih sbb aku rase cam semakin sihat dan montel je..huhu.so,, kene turunkan balek berat bdn yg dah over the limit tu.noktah!

lepas mandi td,,aku call mama jap.ingat maw borak lame2,tapi mama bz laa.so, dptla borak2 jap dgn mama.tny ini,tny itu,cerita ini,cerita itu.

~lamenye nak tunggu along balek.mama nak tunjuk something neh.hehe~
~mama nak tunjuk ape? mcm surprise je~ (kataku dengan nada ala2 cam teruja)
~adelah! along balek bile?agk2 smpai JB kol bape?~(uhh,,mama suke mcm tu.tukar topik!)
~emm,,emm,,bas kol 10pm,,maybe along sampai dlm kol 5am.y?~
~ohh..klo gitu,,mama jela yg dtg amek.xyah soh ayah.mama blh drive amek kat larkin.~


~ohh...owkeyh...~

and malas nak taip lebih2,,aku update cerita aku kat mama,,same goes to mama,die pon update cerita die kat aku gak.mama cam bestfriend aku. xkesahla cerita psl ape pon,sume aku cerita kat mama dulu. pasal life,friends,lectures,studies and including boys! same gak cam ayah. walaupon aku x cerita semua kat ayah,,tapi die taw gak.sbb mama akan bgtaw die gak..hehe.aku bersyukur giler sebab dikurniakan orng2 mcm mama,ayah and adek2 aku yang happening tu dlm hidup aku. kalau dorng xde,,xtaw la mcm mane aku nak survive. MEREKA MEMBUAT HIDUPKU BERMAKNA and they are my life!loove them so very much!

-END-

semalam,,seperti yang telah di plan, aku kuar ke berjaya megamall. kan aku dah kate, mst ade punye aku terbeli benda2 yang xde dlm list! aku telah terbeli sepesen baju yang ala2 baby T tapi labuh..(what people call it? tunic? aku belasah sebut je neh) b4 ney aku ade dah baju camtu, tapi nafsu utk menambah koleksi baju tu terlalu kuat dan xmampu aku thn.plus, baju 2 cantek n x mahal mane pon. tp agak menjejaskan bajet aku arh.haha.masok kedai neh,masok kedai tuh, memang rambang mata! dugaan2~

then, kami pon meneruskan misi menghabiskan duet itu. kedai terakhir yang kami singgah ~popular~ nak crk foolscap paper. tp cam ampeh. xde! cam ne kat kedai se 'up' cam tu xde jual se bundle foolscap paper. aku mmg xphm btol kuantan neh. how can they say,,stok xdtg lg la dik. menyirap aku denga jwpan tu.kalo neh kedai runcit mamak ke,,jwpan cam tu blh la diterima pakai.huh! and bukan benda tu je yg xde. byk lagi barang yg aku xdpt nak crk kat sini...suhaila,,ney bukan jb ok! remember! noktah.

kuar dr popular yg xpopular mane tu,,perot dah mula berbunyik. tapi bila tgk jam,,cam awl lagi je kalo nak g makan. so,,setelah mencapai persetujuan ramai (ceeh,,mcm ramai sgt je..3 orng je pon yg ade.aku,sha n neb) kami setuju utk makan di east coast mall (ECM).so, kami pon gerak ke parking lot.

masalah seterusnya timbul bila kami tidak berjumpa dgn kereta kami.aaahhh!! setelah hampir 15 minit pusing2 kat parking lot tu,,jumpe pon! tros masok kete.dan dgn konfidennye aku pon drive nak kuar.ok,,masalah seterusnya pulak timbul bila aku dah smapai kat depan mesin nak kuar tuh. bila nak cucuk tiket, aku terpk sesuatu. uwaaa!!! xbayar lg duet tiket tu!!! berlaku sedikit kekecohan dlm kete kerana kuat sgt ketawa. (emm,,emm,,blh diklasifikasikan mcm mengetawakan diri sendir la.)dan kami telah ditegur oleh abang guard.adeeehh! malu i! naek balek,,then bayor. pas2,,tros ke ecm.

smpai kat ecm,,xtros g makan. g jenjalan dulu.usha2 kedai kasot la plak. hah! aku dah kate dah. kan dah melekat seketol selipor. selipor yg sgt chumeeell! xpk 2x,,tros aku mintak saiz. -saiz 7- dan sha jugak telah berkenan dgn selipor yg same. jdk kami tros pakai selipor berkenaan.hehe.

tu gambo selipor baru aku..chumeel kan?hehe..

gambo neh aku amek mase tgh tunggu sha belajor memakai contact lens barunye. semalam die g buat lens tu. jenoh gak aku tgk die nak masokkan menatang tu kat bijik mata die.seram pon ade aku tgk.xpelaa,,aku pakai spek je la kot.hehe.

setalah itu kami pon makan di Laksa Shack. kenyang2! pkol 9.45pm,,kami bergerak balik.
kemudian,,tah mcm mane,,mungkin sbb kenyang sgt kot,,so,,fokus aku ketika memandu dah ilang sket.aku dah tersalah jalan nak balik. ktorng telepas simpang! aku mula rase xsedap ati bile aku jumpe benda2 yg xbese aku jumpe. jumpe tokong cine,pas2 kawasan jln tu mmg gelap gile. ah sudah! jln jaoh gak masok tah kampung mane,,last2 jumpe stesen mnyak. aku tros benti n tny orang kat situ. hah,,konfem telepas simpang..haha..patah balik..and kite orng pon menuju ke jalan yg benar. dlm kol 11 lebih,selamat sampai ump.

fuuhh...lega2~~

0 comment(s):